Ebolaviruset – kamp som behöver alla

För oss svenskar känns kanske ebolaepidemin väldigt avlägsen. En hopplöshetskänsla smyger sig in hos de allra flesta efter att dess spridningshastighet blivit känt. Men jag är övertygad om att ALLA kan göra en insats. Det sitter i vårt mod och vår vilja.

Se senaste avsnittet av Korrespondenterna, SVT 2.

http://www.svt.se/korrespondenterna/se-program/avsnitt-7-119?autostart=true

Genom fotfolkets information om hur man förhindrar smittan att sprida sig och hur man undviker att bli smittad kommer kampen långt. Självklart behövs även bistånd från västvärlden till bland annat vård och mediciner.

Genom att ekonomiskt stödja:
http://www.umeaghana.union.se
Hjälper DU till att förhindra att Ebolssmittan sprids vidare till angränsande länder som Ghana. Alla bidrag är viktiga, stora som små. Genom att stödja det här projektet i Ghana är DU med i kampen mot Ebola.
Märk din inbetalning med ”Ebolapreventionen”

 

Om skruffy5

Vetenskapsjournalist, fotograf och allmänreporter. Jag är skicklig med ord och kamera. Kan sociala medier, bildredigera och webbpublicera samt har god känsla för bild och form. Jag har körkort, så ring till mig för jag hjälper gärna dig. "Kunskap är makt. Gör som jag bruka den med ödmjukhet"
Detta inlägg publicerades i Inspiration, Journalistik, Kultur, Miljö och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar